Doe geen concessies aan de emissieprestaties van de motor.
Kies voor premium aftermarket EGR-vervangingsonderdelen. Ons complete programma bestaat uit EGR-kleppen, modules en koelers van de Genuine Nissens Quality-norm.
MOTOREFFICIËNTIE
SYSTEEM

Doe geen concessies aan de emissieprestaties van de motor.
Kies voor premium aftermarket EGR-vervangingsonderdelen. Ons complete programma bestaat uit EGR-kleppen, modules en koelers van de Genuine Nissens Quality-norm.
COMPLETE, FABRIEKSNIEUWE EGR-KLEPPEN, MODULES EN KOELERS
VOLLEDIGE COMPATIBILITEIT
MET HET VOERTUIG
BETROUWBARE, HARMONIEUZE
VERBRANDING
ONDERDELENASSORTIMENT
VOOR EUR 1-6 NORMEN
JUISTE UITLAATEMISSIES
EENVOUDIGE INSTALLATIE,
EXTRA ONDERDELEN INBEGREPEN
(FIRST FIT)
BETROUWBAAR, LANGE LEVENSDUUR

De thermische prestaties van het onderdeel worden grondig onderzocht om de natuurlijke werkomstandigheden van de uitlaatgasstroom bij hoge temperatuur en druk in de uitlaatsystemen te simuleren.
Bij het testen van onze kleppen, modules en koelers maken we gebruik van een zeer geprofileerde, uitgebreide validatieprocedure om de volledige functionaliteit tijdens de levensduur te garanderen.
De originele testreeks van Nissens bestaat uit een volledige werking van de EGR-klep en een sensorfeedbacksignaal dat is getest onder temperaturen die de werkingsomstandigheden van de motorruimte simuleren. Verder testen we de prestaties van de EGR-koeler voor vermindering van NOx-emissies volgens de EU5-norm.
De bypassfunctie van de EGR-koeler is ook getest op koude start. Ten slotte ondergaat de klep een uitgebreide corrosietest.

EGR-koelers maken deel uit van geavanceerde EGR-systemen die zijn geïntegreerd met een elektrisch bediende EGR-klep. De toepassing van de koeler verbetert de algehele emissieprestaties van de motor, omdat deze het uitlaatgas verder afkoelt voordat het in de verbrandingskamer wordt geleid. Het primaire doel van het EGR-systeem is het verlagen van de piekverbrandingstemperatuur, wat de vorming van NOx-gassen belemmert.
Daarom verbetert het verlagen van de uitlaatgastemperatuur dit effect.
De grootte en vorm van de EGR-koeler zijn afhankelijk van de motorinhoud, het type en de emissienorm.
EGR-koeler in een module

1 - Koeler
2 - DC motorbediende EGR-klep
Locatie in het voertuig

De EGR-koeler is geïntegreerd met het EGR-systeem van de motor en de EGR-klep.
Toepassingsgebied
EGR-koelers geïntegreerd met de bypass-functie en een DC-motorbediende klep zijn de standaard EGR-oplossing voor dieselmotoren van Euro 6-normen en hoger.
NOx is een van de neveneffecten van het verbrandingsproces in de motor en vormt zich voornamelijk bij hoge temperaturen en drukken. De uitstoot van NOx-concentraten naar de atmosfeer kan tot 50% worden verminderd via het verschillende ontwerp van EGR-systemen.
NOx is een term voor de gasvormige stikstofoxiden en ze staan erom bekend dat ze uiterst schadelijk zijn voor de ademhalingsorganen. De ontwikkeling van milieuvervuiling zoals smog, zure regen of ozonvorming houdt verband met de impact van stikstofoxiden.

EGR-modules zijn populaire oplossingen voor dieseltoepassingen. Dit geavanceerde ontwerp integreert een EGR-klep en een elektrische en pneumatische regelkoeler.
Om de goede werking van de klep en een lange levensduur te garanderen, ondanks blootstelling aan zware werkomstandigheden (temperaturen, uitlaatgassen, trillingen), hebben we ons product ontwikkeld, waarbij we verschillende ontwerpverbeteringen en uitgebreide testreeksen hebben toegepast.
Het resultaat is een perfect presterend, duurzaam vervangingsonderdeel en een concurrerende aftermarket-oplossing.
...

GEOPTIMALISEERD ONTWERP VAN DE VERSNELLINGSBAK
We hebben de wrijving aanzienlijk verminderd door specifiek PTFE, hittebestendig vet aan te brengen. Verder hebben we het kunststofmateriaal van de tandwielen in de tweetraps tandwielkast vervangen.