Nissens EGR-Systeem Onderdelen

MOTOREFFICIËNTIE

SYSTEEM
 

 

UITLAATGAS 

RECIRCULATIE

Doe geen concessies aan de emissieprestaties van de motor.

Kies voor premium aftermarket EGR-vervangingsonderdelen. Ons complete programma bestaat uit EGR-kleppen, modules en koelers van de Genuine Nissens Quality-norm.

 

 

COMPLETE, FABRIEKSNIEUWE EGR-KLEPPEN, MODULES EN KOELERS
 

  • Geen toeslagen, geen teruggave van oude onderdelen. Volledige garantie.
  • Zeer concurrerende vervanging van EGR-systeemonderdelen.

SKU's voor EGR-systeemonderdelen

OE Ref. Gedekt

EGR-kleppen

EGR-modules

EGR-koelers

Voor alle voertuigsegmenten

LEER HET VERSCHIL 

THE DIFFERENCE

VOLLEDIGE COMPATIBILITEIT 

MET HET VOERTUIG

BETROUWBARE, HARMONIEUZE 

VERBRANDING

ONDERDELENASSORTIMENT 

VOOR EUR 1-6 NORMEN

JUISTE UITLAATEMISSIES

EENVOUDIGE INSTALLATIE, 

EXTRA ONDERDELEN INBEGREPEN 

(FIRST FIT)

BETROUWBAAR, LANGE LEVENSDUUR

BEWEZEN THERMISCHE PRESTATIES

ONTWERP EN MATERIAALTYPE

EENVOUDIGE INSTALLATIE

LANGE LEVENSDUUR

De thermische prestaties van het onderdeel worden grondig onderzocht om de natuurlijke werkomstandigheden van de uitlaatgasstroom bij hoge temperatuur en druk in de uitlaatsystemen te simuleren.

Genuine FINAL.svg

Bij het testen van onze kleppen, modules en koelers maken we gebruik van een zeer geprofileerde, uitgebreide validatieprocedure om de volledige functionaliteit tijdens de levensduur te garanderen.

 

De originele testreeks van Nissens bestaat uit een volledige werking van de EGR-klep en een sensorfeedbacksignaal dat is getest onder temperaturen die de werkingsomstandigheden van de motorruimte simuleren. Verder testen we de prestaties van de EGR-koeler voor vermindering van NOx-emissies volgens de EU5-norm. 

De bypassfunctie van de EGR-koeler is ook getest op koude start. Ten slotte ondergaat de klep een uitgebreide corrosietest.
 

NISSENS EGR-KOELER

ELEMENTAIRE INFORMATIE

 

EGR-koelers maken deel uit van geavanceerde EGR-systemen die zijn geïntegreerd met een elektrisch bediende EGR-klep. De toepassing van de koeler verbetert de algehele emissieprestaties van de motor, omdat deze het uitlaatgas verder afkoelt voordat het in de verbrandingskamer wordt geleid. Het primaire doel van het EGR-systeem is het verlagen van de piekverbrandingstemperatuur, wat de vorming van NOx-gassen belemmert.

 

Daarom verbetert het verlagen van de uitlaatgastemperatuur dit effect.

De grootte en vorm van de EGR-koeler zijn afhankelijk van de motorinhoud, het type en de emissienorm.

WERKING

 

  • De EGR-koeling is afhankelijk van de warmte-uitwisseling tussen de motorkoelvloeistof die door het EGR-gassencircuit van de koeler stroomt. De stromen van de twee media worden gescheiden en de motorkoelvloeistof voert de warmte van de uitlaatgassen af.
  • Een bypass-klep geïntegreerd met de koeler maakt stroomregeling van de uitlaatgassen door de koeler mogelijk, afhankelijk van de motorbehoeften op dat moment. De klep kan pneumatisch of elektronisch worden aangestuurd.
  • Door de EGR-gassen van de koeler om te leiden, kunnen de motor en de bijbehorende apparatuur (bijvoorbeeld katalysator) sneller de bedrijfstemperatuur bereiken, vooral bij een koude start. Het vermindert ook het verbrandingsgeluid van een koude motor en de uitstoot van koolwaterstoffen in de opwarmmodus.

EGR-koeler in een module

 

egr_cooler_small copy.png

1 - Koeler

2 - DC motorbediende EGR-klep

Locatie in het voertuig

 

egr_car.png

De EGR-koeler is geïntegreerd met het EGR-systeem van de motor en de EGR-klep.

Toepassingsgebied

 

EGR-koelers geïntegreerd met de bypass-functie en een DC-motorbediende klep zijn de standaard EGR-oplossing voor dieselmotoren van Euro 6-normen en hoger.

VOORDELEN VAN EGR-KOELING

 

  • Verhoogt de volumetrische capaciteit van de EGR-gassen
  • Verlaagt de verbrandingstemperatuur
  • Draagt bij aan de algehele toename van het EGR-effect en verbetert zo de NOx-reductie verder

NOx is een van de neveneffecten van het verbrandingsproces in de motor en vormt zich voornamelijk bij hoge temperaturen en drukken. De uitstoot van NOx-concentraten naar de atmosfeer kan tot 50% worden verminderd via het verschillende ontwerp van EGR-systemen.

NOx is een term voor de gasvormige stikstofoxiden en ze staan erom bekend dat ze uiterst schadelijk zijn voor de ademhalingsorganen. De ontwikkeling van milieuvervuiling zoals smog, zure regen of ozonvorming houdt verband met de impact van stikstofoxiden. 

NISSENS EGR-MODULE

UITSTEKENDE OPLOSSING VOOR DE AFTERMARKET

 

EGR-modules zijn populaire oplossingen voor dieseltoepassingen. Dit geavanceerde ontwerp integreert een EGR-klep en een elektrische en pneumatische regelkoeler.


Om de goede werking van de klep en een lange levensduur te garanderen, ondanks blootstelling aan zware werkomstandigheden (temperaturen, uitlaatgassen, trillingen), hebben we ons product ontwikkeld, waarbij we verschillende ontwerpverbeteringen en uitgebreide testreeksen hebben toegepast.

 

Het resultaat is een perfect presterend, duurzaam vervangingsonderdeel en een concurrerende aftermarket-oplossing.
 

...

01 VERSNELLINGSBAK

02 DE KLEPSTEEL

03 DC-MOTOR

GEOPTIMALISEERD ONTWERP VAN DE VERSNELLINGSBAK

 

We hebben de wrijving aanzienlijk verminderd door specifiek PTFE, hittebestendig vet aan te brengen. Verder hebben we het kunststofmateriaal van de tandwielen in de tweetraps tandwielkast vervangen.

BESTANDEN EN LINKS

Betrouwbare en nauwkeurige turbocompressie

Harmonieuze verbranding van de motor

Stimuleren van luchtgeladen motoren