Nissens Radiateur

MOTORKOELSYSTEEM

THERMISCHE CONTROLE 

VAN DE MOTOR

De radiateur is het meest cruciale onderdeel van het koelsysteem. Het beschermt de motor en zorgt voor optimale prestaties.

 

Alleen de juiste kwaliteit van de radiateur kan zorgen voor optimale prestaties van het systeem en dus voor de vitaliteit van de motor en de apparatuur.

SKU-nummers 

in het assortiment

OE-nummers gedekt

Dekking van het EU-wagenpark

Programma beschikbaar voor 

alle voertuigsegmenten

Vervangingsonderdelenprogramma

voor nieuwe energievoertuigen

LEER HET VERSCHIL

THE DIFFERENCE

VERVANGING VAN DE RADIATEUR VAN TOPKWALITEIT

ZORGT VOOR VITALITEIT VAN DE MOTOR EN ZIJN APPARATUUR

BEWEZEN, BETROUWBAAR, LANGE LEVENSDUUR

UITSTEKENDE PRESTATIES VAN HET MOTORKOELSYSTEEM

ONTWORPEN EN GETEST VOOR UITSTEKENDE THERMISCHE PRESTATIES

PERFECTE PASVORM EN EENVOUDIGE INSTALLATIE, EXTRA ONDERDELEN INBEGREPEN (FIRST FIT)

BETROUWBAARHEID EN PRESTATIES

THERMISCHE STRESSBESTENDIGHEID

EENVOUDIGE INSTALLATIE

SUPERIEURE DUURZAAMHEID

UITSTEKENDE VERPAKKING

MODERNE TECHNOLOGIEËN

Superieure resultaten en een langere levensduur worden bereikt dankzij een aantal speciale functies, die kritieke componenten van de radiateur verbeteren.

 

Nissens Radiateuren worden onderworpen aan:

  • corrosie-,
  • trillings-,
  • drukimpuls-,
  • thermische uitzetting,
  • en thermische prestatietests.

 

Genuine FINAL.svg

 

Het onderdeel is ontworpen, vervaardigd en getest volgens onze premium kwaliteitsstandaard. 
Het omvat een uitgebreide testreeks, ontwerp- en materiaalverbeteringen, die zorgen voor optimale prestaties en een lange, probleemloze werking.

NISSENS RADIATEUR TECHNOLOGIEËN

Alu McCord

Lichtgewicht en efficiënte constructie van aluminium koelblokken en kunstof reservoirs, universeel toegepast voor radiateuren voor personen- en bedrijfsvoertuigen.

Alu McCord

Nissens' hoogwaardige gesoldeerde aluminium McCord radiateur dikte 32 mm: 11,5% hogere koelprestaties versus mechanische aluminium radiateur dikte 34 mm

5mm

De aluminium-kunststof constructie met 5 mm ruimte tussen de kanalen verhoogt de koelprestaties in vergelijking met traditionele 10 mm radiateuren.

5mm

De 5 mm-radiateur van Nissens: tot 25% hogere koelprestaties vergeleken met een typische radiateur

Volledig aluminium

Geavanceerde radiateurconstructie op basis van uitsluitend aluminium gesoldeerde onderdelen, zonder pakkingen en kunstof onderdelen.

Volledig aluminium

Het hoogwaardige vol-aluminium product van Nissens biedt een verhoogde koelprestatie van 15% ten opzichte van andere vol-aluminium producten

ELEMENTAIRE INFORMATIE OVER HET COMPONENT

ROL EN WERKING

 

De radiateur wordt aan de voorkant van het voertuig geplaatst, vaak bevestigd aan andere warmtewisselaars, zoals de intercooler of condensor. De radiateur is essentieel voor de koeling van verbrandingsmotoren. In dergelijke motoren kunnen er maar liefst 4.000 benzine-explosies per minuut zijn, die elk temperaturen tot 1.500°C genereren.

 

De koelvloeistof, die door een koelmantel circuleert, koelt het motorblok, de zuigers, kleppen, pakkingen, ringen, motorkop en andere elementen van de motor. De circulerende koelvloeistof ontvangt de verbrandingswarmte. Het stroomt door de radiateur en wisselt de warmte uit met atmosferische lucht.

 

Nissens_NTC_61_s01_007_Update_EC_002_EC System Highlighted 1,5k.png

 

BELANGRIJK OM TE WETEN

 

  • Door de plaatsing aan de voorkant wordt de radiateur bijzonder blootgesteld aan lichte mechanische schade (insecten, steenslag, hogedrukreiniging met water), wat lekkage veroorzaakt.
  • Een lekkende of niet goed functionerende radiateur stelt de motor bloot aan een overmatige thermische overbelasting, waardoor deze kan vastlopen.
  • Waterresten kunnen de radiateurkoelblok blokkeren, waardoor de koelvloeistofstroom wordt beperkt.
  • Vervuiling en onzuiverheden van koelvloeistoffen van slechte kwaliteit, verkeerde koelvloeistofmengsels of lekstopresten zullen zich ook ophopen in de radiateurbuizen, waardoor de stroming wordt beperkt en de prestaties worden beperkt.
  • Als de thermostaat kapot is, werkt het koelsysteem op de verkeerde temperaturen, wat resulteert in onvoldoende prestaties.

 

BESTANDEN EN LINKS

Koeling van motor- en transmissieolie

Hoge prestaties en betrouwbare motorkoeling

Juiste werkingsparameters van het EC-systeem